2017. május 14., vasárnap

Juharszirupos körtetorta




Elhatároztam, hogy készítek egy olyan sajttortát, aminek az oldalát teljesen bevonja a morzsaalap, egy vékony, ropogós peremet adva a tortának.
Láttam valahol egy hasonlót fotón, és annyira jól nézett ki… pontosan olyat szerettem volna sütni.
Nem tűnt nehéz feladatnak, egy mascarpone krémet kikeverni és morzsaalapot sütni, arra gondoltam, talán még gyorsan el is készülök vele.
Aztán amikor harmadjára álltam neki a morzsaalapnak, az már nem volt annyira vicces, de addigra a fejembe vettem, hogy csakazértismegcsinálom!
Igazából ott rontottam el, hogy az első két alkalommal sütöttem az alapot – először vajjal elkevert morzsát, másodszor egy linzertésztát – amitől a tésztaperem összeesett, és csak 2 cm magas lett.
A kekszmorzsából pohárkrém, a linzerből egy karamellizált almás torta lett, szóval legalább lett egy csomó édesség itthon.
Végül harmadjára is belekezdtem a morzsaperembe, egy sütés nélküli verzióba, ami sikerült, és szép magas lett.
Annak ellenére, hogy jól megdolgoztam vele, ez egy nagyon egyszerű, sütés nélküli sajttorta recept lett, amit gyorsan össze lehet dobni, és még mutatós is.

Hozzávalók:
(18 cm átmérőjű kapcsos tortaformához)
- Az alaphoz:
  20 dkg zabkeksz
  1 csipet só
  4 dkg barna cukor
  7,5 dkg olvasztott vaj
- A formához:
  kevés vaj
- A krémhez:
  25 dkg mascarpone
  10 dkg juharszirup
  1 evőkanál vaníliaaroma
  5 dkg porcukor
  2,5 dl hideg tejszín
- A tetejére:
  2 közepes körte
  2 evőkanál juharszirup

Elkészítés:
A zabkekszet késes aprítóban finomra daráljuk, hozzáadjuk a kihűlt vajat, a sót és a barna cukrot, a géppel jól összedolgoztatjuk.
A tortaformát vékonyan kivajazzuk, sütőpapírral kibéleljük, majd belenyomkodjuk a kekszmorzsát úgy, hogy a peremére is jusson, 5-6 cm magasan. A morzsával kibélelt formát a hűtőbe tesszük.
A tejszínt 2 evőkanál porcukorral robotgéppel kemény habbá verjük, félrerakjuk. Pár perc alatt a mascarponét is levegősre verjük, majd hozzáadjuk a juharszirupot, a vaníliaaromát és a maradék porcukrot. A 2 krémet óvatosan összekeverjük, a kekszmorzsára halmozzuk és elegyengetjük, majd 1-2 órát a hűtőben pihentetjük.
A körtét a héjával, magházával együtt 3 mm vékony szeletekre vágjuk, és sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk. A tetejét a juharsziruppal megkenjük, és 230 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsütjük.
A torta tetejét a kihűlt körteszeletekkel díszítjük.

A recept a Kifőztük magazinban is megjelent.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése