2013. március 14., csütörtök

Dupla csokis-narancsos csavart kalács


A minap a Saveur magazin által megválasztott, 2012-es év legjobb gasztroblog listáját böngésztem, és arra jutottam, hogy tesztelnem kell valamelyik kategória győztes blogot! 
A lista elég meggyőző volt, 40 000 jelöltből választották ki a legjobbakat 16 témában, ennek tudatában némi garanciát reméltem egy jó receptre.
A választásom a legjobb sütős-desszertes blogra, a Butter me up brooklyn-ra esett, mert valami finom édességre vágytam. Nem is kellett sokáig lapozgatnom, máris találtam egy csodaszép csavart kenyeret, ami végül beváltotta a hozzá fűzött reményeket :)!

Hozzávalók:
- A tésztához:
  7 g száraz élesztő
  118 ml langyos víz
  28 g olvasztott vaj
  118 ml tej
  1/2 tk. + 56 g kristálycukor
  1 tojás
  1/2 tk. só
  24 g cukrozatlan, holland kakaópor
  375 g liszt
- A töltelékhez:
  30 g olvasztott vaj
  60 g barnacukor
  70 g kristálycukor
  1 nagy (vagy két közepes) narancs héja
  55 g étcsokoládé, apróra vágva

Elkészítés:
Először elkészítem a tésztát:
Egy kis tálba kimérem a langyos vizet, beleszórom a fél teáskanálnyi cukrot és a szárított élesztőt, 5 percre félrerakom, hogy felhabosodjon.
Az olvasztott vajat, a tejet, a maradék cukrot, a tojást és a sót a kelesztőtálba teszem, habverővel kis fokozaton simára keverem. A kakaóport és az élesztős keveréket is hozzáadom, majd a liszt felét és belekeverem.
Habverőről kézi dagasztásra váltok, a maradék lisztet fokozatosan adagolom a kissé ragadós tésztához, kb. 10 percen keresztül gyúrom, amíg sima állagú nem lesz.
A bedagasztott tészta felületét megkenem olajjal, másfél óra alatt duplájára kelesztem.
Ezalatt elkészítem a tölteléket:
A barnacukrot és a kristálycukrot egy tálba teszem, belekeverem a reszelt narancshéjat, egy villával jól összedolgozom az egészet. Nagyon finom illata van!
A tésztaformázás előtt érdemes megnézni a fázisfotókkal illusztrált, eredeti receptet: Twisted double chocolate and orange swirl bread.
A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítom, egy 30 cm x 40 cm méretű téglalapot nyújtok ki belőle. Megkenem az olvasztott vajjal, majd megszórom a narancshéjas cukorral és az apróra vágott étcsokival.
A hosszabb oldalnál kezdve feltekerem, majd éles konyhai ollóval hosszirányban kettévágom.
A kettévágott tésztát összecsavarom, lehetőleg úgy, hogy a töltelékes része kifelé essen.
Egy kb. 30 cm átmérőjű csatos tortaformát kivajazok és kilisztezek, az összecsavart tésztát a közepétől kiindulva beletekerem.
Egy tiszta konyharuhával letakarom, és még fél óráig pihentetem.
Ezalatt a sütőt 180 fokosra (gázsütő 2-es fokozat) előmelegítem, a megkelt csavart tésztát 40-45 perc alatt megsütöm. 

4 megjegyzés:

  1. Wow! Ez valami eszméletlenül néz ki! Ha olyan igaziból is, mint amit a látvány és recept sugall, hát barátom! :)

    VálaszTörlés
  2. Örülök hogy tetszik :)! Nagyon finom lett, a narancs íze jól harmonizál a csokival, de legegyszerűbb, ha kipróbálod, és megírod a saját véleményedet ;)!

    VálaszTörlés
  3. Elkészítettem, nagyon finom! Köszi a receptet! (http://konyhavirtuoz.blogspot.hu/2013/03/csokis-narancsos-csavart-kalacs.html)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép lett a kalácsod, fahéjjal is finom lehet :)!

    VálaszTörlés