2013. február 17., vasárnap

Spagetti All’ Arrabiata


Öt évvel ez előtt, a Totalcar egyik lakóautó tesztjében találkoztam először ezzel a tésztaétellel.  A Thököly úton autózva azt tesztelték, hogy menet közben lehet-e főzni  :)… az ember sosem tudhatja, hol akad jó receptekre.
A Spagetti All’ Arrabiata egy gyors, egyszerű fogás, és emellett nagyon finom is. Eredetileg pennével készítik, de a spagettihez is nagyon passzol. Parmezánnal, vagy akár Pangrattato-val megszórva is fogyasztható.
A Pangrattato nem más, mint fűszerekkel pirított zsemlemorzsa. A szegény ember parmezánjának is szokták nevezni, a drága sajt helyettesítésére találták ki annak idején. Kakukkfűvel, petrezselyemmel, chilivel, vagy akár fokhagymával is ízesíthető.                                                                                                    
Amikor először elkészítettem, Jamie Oliver receptjéből indultam ki, ez be is vált, azóta is így készítem.

Hozzávalók:
5 ek olívaolaj
1-2 egész chili paprika
6 gerezd fokhagyma
1 fej vöröshagyma
680 g natúr paradicsomszósz
friss bazsalikom apróra vágva
frissen őrölt bors
1 ek cukor
spagetti tészta
reszelt parmezán sajt

Elkészítés:
A spagetti tésztát felteszem főni.
Előkészítem a zöldségeket: a vöröshagymát és a fokhagymát apróra vágom, a chili paprikát felkarikázom. A paprikaszeletek közepéből ki szoktam rázni a magokat, hogy ne legyen túlságosan csípős a paradicsomszósz.
Egy serpenyőbe kimérem az olívaolajat és alacsony lángon felmelegítem. Hozzáadom a vöröshagymát, a chili paprikát és 5 perc alatt megpirítom az egészet majd beleszórom a fokhagymát is.
Hozzáöntöm a paradicsomszószt, jól elkeverem, 20 percen át főzöm közepes lángon. Amikor már besűrűsödött, bazsalikommal, sóval, borssal és cukorral ízesítem.
Mielőtt levenném a tűzről, hozzáadom a fokhagyma másik felét is és kicsit összerotyogtatom a szósszal. A fokhagyma így nyers marad, ezért egy kis csípős ízzel gazdagítja a paradicsommártást. 
Az elkészült Arrabiata-t a tésztára halmozom, reszelt parmezánnal vagy pangrattato-val a tetején tálalom.

Pangrattato

Hozzávalók:
3 ek zsemlemorzsa
2 ek olívaolaj
1 ek friss kakukkfű apróra vágva

Elkészítés:
Az olívaolajat egy serpenyőben felmelegítem, majd hozzáadom a zsemlemorzsát és a kakukkfüvet. Kb. 3 perc alatt, állandó kevergetés mellett, közepes lángon ropogósra pirítom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése